onsdag, juni 24, 2009

En solig kväll i Käppala i grillmatens tecken etc


Grillspett med svamp och paprika, baconlindad halloumi och knipplökar var kvällens grillning (färskpotatis och bönsalsa som tillbehör, jordgubbar till efterrätt, galet goda) samt iskall öl till de ogravida ( jag njöt av jordgubbssaft).

Se vilken fin strand på första bilden. Finn ett fel på andra bilden? hmm. Knak! Björken liksom bara gick av.. och ramlade på stranden.. eeh. Knäppt. Som om det inte vore det hela så...

...låg det även en motorbåt på stranden som tydligen kört över stackars tillplattade kanoten. Men sen uppmärksammade vi att det stod en skylt vid båten " SF:s Göta Kanal 3 Kanalkungens hemlighet". Vi kunde dock inte klura ut om någon skojat till det eller om det verkligen var rekvisita till riktiga filminspelningen.. Oj vilken schock imon bitti om det forstätter scenerna där då det ligger en havrerad björk i bakgrunden, kanske inte riktigt vad filmteamet tänkt sig.
och MIRJA?
Just ja, vi åt ju också. Fina bilder på ätande Jenni och Niklas. Jag höll tydligen för hårt i kameran hela kvällen så jag själv inte lyckades fastna på kort.. och jag som hade gjort mig så fin kvällen till ära med ny brun klänning och rosa örhängen, attans!

Inga kommentarer: