onsdag, december 09, 2009

2 mån kontroll

Idag traskade vi upp i ottan, redan kl 7, kändes som mitt i natten, uhh vad mörkt det var ute. Och oj vad trött jag var, helt sjukt, fick inte sova så många minuter inatt kändes det som.Varje gång jag försökte lägga ifrån mig Silas från bröstet började han gny för att sen bli klarvaken och illvråla! Uhh, och svårt var det att få honom att sova igen också. Jag höll på att tappa tålamodet många ggr inatt. Iaf så var jag MYCKET trött imorse kl 7. Men vi tog på oss och traskade iväg till bilen och åkte till BVC. Allt var tipptopp med våran son, han hade utmärkt fallreflex, fokuserade med ögonen, hade bra hjärtljud samt fin mage, mun, höfter och huvudform/fontanell. Han vägde nu 4010 g, följer precis sin kurva och längd hade han hela 57 cm(tagit ett rejält kliv uppåt i kurvan), han är verkligen en miniatyr av sin pappa, lång och smal. Snart kanske vi kan inviga kläderna i storlek 56 (äntligen!), problemet är att allt är för stort rund midjan, och storlek 50 börjar samtidigt bli för kort i ärmar och ben.. hmpf.
Efter BVC åkte vi till Maria och Tova, dit kom även Malin och Eva med sina bebisar Ella och Nellie. Silas var omringad av tjejer idag, kanske därför han var riktigt nöjd och snäll (han sov mesta delen av besöket, var väl helt utmattad av nattens busigheter). Efter många timmars sömn så har vi en riktigt glad bebis här hemma nu (för tillfället placerad under babygymmet där han ler o "pratar" med sina leksaker, hihi).

Inga kommentarer: