måndag, december 07, 2009

hinner inte med.

Vart tar tiden vägen? Veckorna bara rusar iväg och igår var redan andra advent, vilket betyder att det är jul SNART! Uhh! Några julisar har jag iaf hunnit köpa, lite kläder, bitleksaker och badankor till Silas, ett mjukt paket till Niklas och sen har jag även bestämt julklapparna som ska inhandlas till brosssönerna så jag känner mig ganska nöjd ändå.

Förra veckan var det lugnt, hände inte så mycket. Vi gick på små promenader och träffade mammagruppen i tisdags. I torsdags var vi bjudna till Matilda och Edvin på lunch, Lina och Jackie var också där :) Kul att vi är några från jobbet som är mammalediga nu samtidigt som man kan träffa! Vad hände mer? Just ja, i fredags var vi en sväng hos Tessan och Wille i Gustavsberg. Wille är verkligen en riktig liten charmör!

I helgen bakade vi lussebullar, otroligt goda, så vi satt på lördagkväll och hade julmys med lussebullar, julmust, pepparkakor och glögg framför Robinson. Annars var vi mest hemma hela helgen, var ju så trist väder så man ville inte alls gå utanför dörren, så vi kollade på filmer och slappade istället. Och i söndags fick jag ett ryck och städade i hela lägenheten, så det blev skinande rent igen och alla småsaker plockades undan.. Skönt att passa på att städa då när Niklas är hemma och kan underhålla lillkillen. Han är en riktig liten klängapa som är mest nöjd då man går runt och bär på honom (därav bristfälligt bloggande också).. Zzz.

2 kommentarer:

stine - pokerfru & mamma till Wiggo sa...

det är verkligen fullt upp när man har en liten. Va söt han är!
kram stine

Therese sa...

Ja tiden den bara springer iväg, lite för snabbt ibland.

Det va så kul att ni kom och hälsade på, jag hoppas att jag snart kan masa mig iväg hem till er. För jag vill hålla i Silas igen för han är så söt =D
Så klart jättekul att träffa dig också, mamma Mirja =)

Kram kram