torsdag, december 17, 2009

hejdlöst med snö

Uhh, vilken pärs att åka in till stan med bilen idag, man fick ju nästan krypköra hela vägen för den lösa snön som låg på vägarna överallt, ingenstans var det smält eller hårt underlag. Och sen snöade det tokigt mycket så man knappt såg framåt, riktigt pyrde. Men iaf, vi kom fram till mitt jobb oskadda. Hade mysig glöggfika där med alla föräldralediga (vi är 5 st hemma nu) och barn samt de arbetande :) Sen skulle jag försöka hitta till Sabbatsbergs sjukhus vid odenplan för magnetröntgen av mitt öra, den har ju krånglat sedan i början av min graviditet och nu är den såpass bra att min öronläkare bara ville se så inga bakomliggande orsaker bakom trumhinnan ställt till det. 2 glada sköterskor tog hand om Silas under tiden och han trivdes bra med uppmärksamheten :) Sen skulle vi vidare till Bonti (en babybutik) och lämna tillbaka en mössa som jag köpte förra veckan där till Silas men som var tok för liten, konstigt, för alla mössor är alltid alldeles för stora på honom annars. Har massa fina mössor till honom i strl 42 så jag hoppas han snabbt växer till sig så han kan bära upp dom utan att allt faller över ögonen på honom. Sen racade vi vidare med bilen hemåt och förbi macken för att tanka bilen. Verkligen slirigt på vägarna alltså, helt galet. En knäppis gick även över vägen (där det inte var något övergångsställe) och även om jag körde i runt 30-40 km/h så fick jag knappt stopp på bilen. Läskigt!


Massa snö vid parkeringen, och helt oplogat när vi kom hem, suck. Fick gå på våra bilspår för att inte behöva pölsa i 15 cm nysnö.
Underbart med garage och kupevärmare nu förresten, bara att hämta en varm och helt torr snöfri bil. :)

Inga kommentarer: