torsdag, januari 14, 2010

3 månaderskillen

Idag blev lillgrabben 3 månader. Det firade han genom att SJÄLV somna i sin säng vid lunchtid. Han var så trött och grinig, så la jag honom i sängen med en varm vetekudde, han lugnade ner sig och kollade på sina flygplan som hänger ovanför sängen, pratade lite med dom och såg nöjd ut..sen grinade han i någon minut och jag gick ut - och plötsligt blev det tyst, jag gick in och där låg han och SOV! Jihuu! Hoppet tändes för mig att han kanske ändå lär sig att somna själv till slut :) Han sov kanske i 30 minuter ungefär, sen dög bara mammas mage att sova på igen. Men ändå, jag är jättenöjd bara med att han lyckades somna i sängen. Sen gick vi en promenad ute med vagnen och han somnade ännu bättre, så sov han i någon timme i vagnen hemma också!


Inga kommentarer: