onsdag, januari 27, 2010

åt rätt håll

Det här med sömnen har ju varit en gåta för mig - att Silas aldrig kan somna hemma, oavsett hur trött han är, förutom med ett bröst i munnen (och så fort man lagt ifrån sig honom har han vaknat upp klarvaken igen). Hittils har ju förmiddagsluren funkat som så att jag gått ut på en promenad med vagnen eller satt honom i bilstolen och åkt bil nånstans. Men ibland vill man ju bara vara hemma också en hel dag och då ska ju sömnen funka de dagarna också. Jag har provat allt möjligt men utan resultat, vilket de dagar resulterat i en övertrött kille vid 21-tiden och det enda som funkat är att jag själv går och lägger mig med honom i vår stora säng så får han amma sig till sömns, tar upp till en timme flesta kvällarna, väldigt seglivad kille :P
Men igår lyckades jag att få honom att sova sin välbehövliga sömn vid 11-tiden, efter att ha testat detta trick för femtielfte gången.. - han SOMNADE i bilstolen! TJOHOO! För det knasiga är att varje gång man går ut med honom, klär på och lägger honom i bilstolen somnar han humsbums. Så logiskt sett borde detta funka även utan att man går ut. Men NÄ, han somnar INTE! Förutom igår OCH idag, undrar om det skulle kunna funka andra dar med härdanefter?

Inga kommentarer: