onsdag, januari 13, 2010

mammas pojk

Silas har börjat bli mer mammig nu tror jag, så sött idag när jag satt honom i babysittern under tiden som jag skulle fixa frukost osså satt han där och log och höll på med sin tuggleksak, men plötsligt så märkte jag att han började gråta som en tok, jag förstod inget, kom tillbaka till honom och frågade varför han var så ledsen varav han började skina som en sol igen, sen gick jag igen (bakom hörnet till diskstället och micron), och han började gråta igen - då klickade det hos mig äntligen (trögmamman) att han började skrika så fort han inte såg mig, så jag gick fram till honom igen och han sken upp! Lite smågulligt att han börjar skrika hjärtskärande så fort mamma försvinner från blickfånget och tror jag är borta! Sen efter frukosten låg vi mest i soffan och mös, länge sen vi bara låg i soffan en halv dag jag och han. Vi tittade på sexan (eller var det åttan?), på hus som såldes i karibien, åh vilka fantastiska villor. Sen tog vi på oss, Silas låg fortfarande i pyjamas och vi begav oss ut på en uppfriskande promenad. Vi gick en sväng mot Breviks kyrka och sen hem via affären, var tvungen att köpa frimärken till dopinbjudningarna som vi fick igår (jättefina), så ikväll ska jag skriva adresser på alla kuvert och skicka iväg dom imon. Silas somnade så gott i vagnen på vägen hem så jag inte ville väcka honom genom att packa upp honom utan jag tog upp hela liggdelen upp till lägenheten och han sover i den än, skönt. Jag sitter o bloggar och dricker en kopp kaffe med en skvätt Baileys i, himmelskt gott när jag är lite småfrusen nu. Efter kaffet ska jag passa på att fixa lite till här hemma innan Silas vaknar, sortera tvätt och sätta på en maskin, diska och dammsuga om jag hinner. Sen får Silas gärna vakna! :)


1. Varje morgon vaknar min lilla sötnos med detta fantastiska leende på läpparna!
2.
Såhär gott sov(han sover iofs fortf) han i vagnen idag!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken liten solstråle han är :-)
Maria