onsdag, april 07, 2010

6 månaderskontroll

Idag hade vi tid hos läkaren för 6 månadersbesiktning på bebis :) En hel vecka för tidigt. Men Silas gjorde det galant, klarade sig helt utan anmärkningar och endast massa beröm. Han var på riktigt bra humör och skrattade och jollrade. Dagens mått blev 6800 g och 65 cm. Växer så det knakar så att säga!


Ikväll har det lekts tungan ut - tungan in (lyckades tyvärr inte få till en bild med tungan ute - såg så himla sött ut iaf). Jätterolig lek enligt Silas! Jag och Niklas blev ganska lättade när vi såg att Silas har rätt lång tunga ändå, han har nästan aldrig innan räckt ut den så, och eftersom hans tungband var kort när han föddes trodde vi att den kanske vuxit ihop igen där de klippte upp. Men nu vet vi att killen har en helt normal tunga! Jihuu!

3 kommentarer:

jie sa...

Du har en utmaning som väntar dig på min blogg ;) http://axengren.blogspot.com/

Malin sa...

haha Ella har dragit ifrån Silas på vikten big time! :) Vi vägde henne igår på astrid lindgrens och hon vägde 7290! :P Inte konstigt jag tycker hon känns tung! lycka till på resan! kramar

Therese sa...

Jag har en utmaning till dig i min blogg ;)
Kram