tisdag, april 13, 2010

våren är äntligen kommen

Ojoj vad jag ligger efter i bloggandet nu. Men senaste veckorna har varit ett jäkla resande och åkande. Men kort(?) och koncist så var vi ju i Gbg under påskhelgen och kom tillbaka till Sthlm på måndagen annandag påsk. På torsdag igen packade vi återigen oss i bilen för att styra färden mot Västervik hem till Silas farmor och farfar. Anledningen till resan var begravning av Niklas mormor. Jag kände mig lite konstig redan på vägen ner i bilen, kaffet på vägen smakade skit, jag hade ont i huvudet, och på kvällen blev värre, mkt värre! Blev sjuk på natten sen. Jag som ALDRIG är sjuk!! Suck! Så det blev bara att stanna hemma på fredagen medans de andra gick på begravningen. Så jäkla tråkigt att missa! Men jag klädde Silas fin och han åkte med. Så jag passade på att SOVA! Shit var jag var trött hela den dagen. Men mådde dock helt okej, inget illamående iaf. På lördag var jag fit for fight igen, vi åkte till Lager157 och hittade en del fynd. Mest till Silas såklart, lite till pappa, och inget till mamma. På söndag åkte vi hem till sthlm igen.

Och nu är det fullbokat schema här hemma igen, och det är ju bara roligt. Igår hälsade jag och Silas på mitt jobb och sen åkte vi in till city och träffade Mario som hade varit i sthlm på möte över dagen. Idag var det bvc-träff och en tandläkare kom och hälsade på. Hon tittade i alla bebisars munnar efter eventuella tänder. Hon sa att Silas hade 2 tänder på G i underkäken och den ena skulle nog sticka ut vilken dag som helst nu. Det förklarar ju Silas frenetiska bitande samt dregglande. Min lille kille (som för övrigt fyller hela 6 månader imon). Efter bvc gick jag och Silas en härligt promenad och satte oss på Högberga Cafés soliga uteterrass, mamma fikade och Silas sov! Mysig stund! Imorgon är det lunchdejt hos Matilda och Edvin, ska bli jättekul att ses igen och se hur stor Edvin har blivit sen sist. Det är bara 2,5 månader mellan Edvin och Silas så de borde ju vara rätt jämnstora nu kanske :) På tor är det mammababylunch i Åkersberga hos Maria och Klara. Jättekul att träffa hela mammagänget igen! På fredag ska vi träffa Catharina med barn! De har ju inte träffat lille Silas än! Hög tid att vi tog och bokade in denna träff nu! Helgen blir nog att ta det lugnt, byta till sommardäck på bilarna är ett måste iaf! Jag beställer även soligt väder till helgen så vi kan gå ut på långpromenad hela familjen och fika ute!


I söndags bytte vi till sittdelen i vagnen och gick på en premiärtur. Silas låg mkt nöjd och skådade omgivningarna, lite allé, lite hav, lite strandpromenad och massa flotta villor på hemvägen! Tänk om man vore mångmiljonär och kunde köpa sig ett mindre(större) slott som de vid havet (drömmer)! Precis 50 m innan vi var hemma slocknade Silas lagom efter en timmes promenad, pust!

Inga kommentarer: