lördag, april 24, 2010

veckan som gått

Jag har fullbokade veckor som vanligt! I måndags hängde jag och Silas på Lidingö centrum och spanade lite, jag hittade en jättesöt beige vårjacka till mig själv, ett par Rayban-solbrillor (Silas köpte dom i present till mig), sen hämtade vi även ut 6 mån-paket från Libero på Lindex, fanns en del smått o gott i den, bollen var roligast enligt Silas, jag tyckte nog att Up&Go blöjproverna var roligast :) Vad gjorde vi mer? Just ja, tog bilder på Expert till mitt nya körtkort samt skickade iväg pappret med underskriften&foto. Tänk att jag haft mitt körkort i hela 10 år redan! Så jäkla gammal man känner sig! Det var en trevlig måndag med Silas. I tisdags åkte vi till Malin & Markus i mammagruppen en sväng, även Petra var där med Max. Vi satt ute på deras uteplats i trädgården och fikade, det var underbart skönt i solen! Shit pomfrits vad jag också vill ha egen trädgård nu. I onsdags tog vi bilen till Huddinge för att hälsa på min jobbarkompis Diana som också är mammaledig. En himla trevlig eftermiddag. Man blir ju alltid så inspirerad av alla fina foton och idéer som Diana har! Torsdags fyllde jag år, det regnade så jag och Silas hade bara en hemmamysdag. Igår var det fredag och då hade Annelie i Frösunda bjudit hem massa mammor med bebisar på inredningsparty för Living and Room. Silas köpte en stjärnpläd och jag köpte en väggklocka. Efter fika o partyt gick jag, Malin, Eva och Giota med tillhörande bebisar en promenad mot Hagaparken. Kikade lite i butiken vid fjärilshuset och vi såg Jingelmannen. Sen fortsatte jag, Malin och Eva i Hagaparken, förbi Haga Slott och sen mot Frösunda igen där vi parkerat bilen. En väldigt härlig dag!

Silas och Maxen tar en brottningsmatch, lite oklart vem som vann.


Hela (Klara saknades dock) härliga oktober 09-gänget, Ella, Silas, Maxen, Viktor, Nellie, Melvin och Max! De har vuxit lite sedan senaste bilden togs.

Idag är det lördag, hemmamys med familjen, vi åkte och tvättade bilen, handlade barnmat inför Parisresan, hem o fika, lek, packning och senare middag. Nu film, Amelie från Montmartre (om några dar får vi på riktigt strosa runt på samma gator som i filmen). Hoppas verkligen att flygen lyfter som vanligt på måndag så vi kommer iväg, vore ju så himla snopet annars..

Hoppas alla fina läsare har en riktigt bra helg nu!

1 kommentar:

Therese sa...

som en urmysig vecka. Vilka fina bilder på massa fina bebisar ;)