onsdag, april 14, 2010

ett halvår senare

Det har gått ganska så exakt på minuten 6 månader sedan denna bild togs. Det är första mötet mellan mig och min son. Det starkaste ögonblicket i mitt liv. Helt nykläckt (och hal som el ål) och en minut gammal. Oj vad han skrek! Jag var helt mållös, förstod egentligen inte ett skit över vad som hänt, jag bara låg där med uppfläkt mage och hade en unge på bröstet. Jag minns hur jag låg där och klappade på honom så försiktigt på rumpan, han var kladdig och luktade järn. Han var helt fantastiskt söt. Jag suckade av lättad och fylldes av sådan värme och stark kärlek som än idag får mig helt ur balans.


Grattis på din halvårsdag, världens finaste unge! Tack för att du kom i vårt liv, tog den med storm och förgyller den som du gör! Kram från mamma och pappa!

3 kommentarer:

Maria sa...

Grattis Silas på din halvårsdag! Va så mysigt att träffa er i måndags. Hoppas det blir snart igen. Massor med kramar Maria

Jenni sa...

Grattis till 6 månader Silas och till 6 månader som föräldrar!!
Kram

BÄSTISARNA sa...

Grattis Silas och tack för att du ville spendera den stora dagen med oss! Du blir bara finare för varje dag!