lördag, april 17, 2010

sovmorgon

Imorse fick jag en smärre shock när jag vaknade och såg att klockan var 10:30! Hur gick det till egentligen? Senast jag sov så länge minns jag inte ens, eller jo, innan jag blev mamma. Silas ville dock upp redan vid 6 imorse, men vi lyckades ha honom kvar i sängen ett tag till, sen klockan 8 hade Niklas gett upp och gått upp med honom, jag sov och märkte inget av att de klev upp.. Shit vad skönt jag sov de sista timmarna imorse iaf. Sen har Silas inte velat sova på hela dagen nästan, en timme mellan 12-13 iofs och sen en stund i vagnen när vi gick en promenad. Annars brukar han ju sova mkt mer per dag. Kan det vara hans tänder som spökar och inte ger honom ro? Såg imorse att en tand spruckit upp i underkäken, det var som ett jack där tanden skymtade fram pyttepytte lite, spännande att se hur lång tid det tar innan det växer fram nu. Vi har iaf införskaffat egen tandkräm och tandborste (en jättefin rosa som han fick på bvc) till honom nu!

I helgen tar vi det lugnt efter en intensiv och fullspäckad vecka. Idag har vi tvättat och plockat här hemma. Så sjukt mkt saker att vi måste börja rensa och slänga och sälja av en del. Snart blir det middag. Tänkte prova ett nytt recept jag hittade på torsk i senapssås med pressad potatis till samt färsk sparris. Låter jättegott, älskar såser med dijonsenap i. Mums!

1 kommentar:

Annika sa...

Sovmornar är underbara, speciellt när man har en liten halvåring. Tänk va stor han har blivit! Va fin blogg du har! Om du mejlar mig din epostadress på fb så kan jag bjuda in dig till vår blogg om du vill. :-) Stora kramar Annika (som äntligen är tillbaka i Libyen!)