torsdag, april 22, 2010

ännu ett år har gått

Och ikväll fyllde jag 29, känns ganska konstigt nu när man är så nära 30, Hello, jag fyllde ju nyss 20?! Men ändå häftigt på nåt sätt nästa år när man verkligen fyller 30 för då blir det så mkt mer vuxet på alla sätt. Vi har inte firat på något speciellt sätt idag förutom att jag och Silas myst hemma. Jag vaknade av sång, skratt och paket, Niklas sjöng och Silas skrattade, en riktigt mysig morgonstund.

Silas börjar bli stor kille som behöver underhållning all hans vakna tid numera, man märker verkligen hur han behöver mer stimulans runt sig för att trivas, ju mer action desto roligare. Därför kan ju såna här mamma-son-hemmadagar lätt bli lite tråkiga om man inte varierar lekarna ofta (och tar fram undanplockade leksaker lite då och då, som han glömt ).

Man får ladda upp med en hel drös med "nya" leksaker om man vill äta frukost i lugn o ro.


Sen bits det, dregglas det och undersöks det (till sist hamnar allting alltid på golvet av någon konstig anledning), förhoppningsvis underhåller han sig såpass länge att mamma hunnit få i sig lite frukost iaf! Imorse var han snabb och tröttnade efter 5 min, suck!

Inga kommentarer: