söndag, mars 06, 2011

lekdejt

Fredagen var jag ledig, men rätt onödig dag då jag mest sov (helt sjukt trött av 2 alldeles för fullspäckade jobbveckor? Så trött att jag inte ens orkade mig in till stan för fika hos Matilda och Lo, yyh, men nya tag nästa fredag). Däremot tog jag mig ork att köra bilen till besiktningen till kl 12:50 där den gick igenom alldeles galant! Resten av fredagen var också lugn, så fort Niklas kom hem o tog Silas gick jag och la mig ett par timmar till.. göttmos! På lördag vaknade jag iaf på strålande humör och till härligt solsken. Silas gav oss till och med sovmorgon till kl 7:30! Tack! Sen åt vi frukost och jag satte igång för att städa. Innan kl var ens 10 så var det strålande rent överallt och jag kunde njuta av en kopp kaffe och bara se fram emot en fin lördag. Kl 14 hade vi nämligen tagit oss ut till Solna och hem till Magdalena, Kristoffer och Maxen på stor lekdejt. Hela oktober-09-gänget var samlat igen, 7 st 1-åringar med varsin mamma och pappa också, plus en hund. Det var rätt livat, men KUL! :) Och såå som barnen röjde. Klättrade, sprang, tjoade och åt fika! Vilka underbara vildingar våra små bebisar blivit!


Vildingar x 7 plus Max´storasyster. (bild lånat av Annelie)

Melvin och Silas spanar in Nemi. (bild lånat av Annelie)

Såhär såg gänget ut inte alltför länge sen (eller ett år sen iaf?)

Och såhär ännu tidigare, ganska nya hela högen, någon månad gamla.

Idag, söndag fick vi besök av söta Evangeline och hennes mamma Therese. Vi bjöd på hallon/blåbärspaj till fikat. Gott tyckte alla! Sen gick vi en sväng ute i det finfina vädret och avslutade med lite tacorester till middag och ett söndagsbad. Nu är helgen slut igen och ny dagis/jobb-vecka väntar! :)

2 kommentarer:

Malin sa...

Mmm tacos ;). Vad stora de har blivit våra små! Tror du vi kan få dem att ligga så still på en filt så vi kan fota igen? :)

Mirja sa...

HAHHA, we wish! :) Det var ju omöjligt att ens få alla 7 på samma bild.. helt hopplösa är dom :P