onsdag, mars 30, 2011

Vab-dag nr2

Natten mellan mån-tis vaknade vi kl 01 av att silas kaskadspydde ner sin säng. Senare även vår säng. Så det blev min första vabdag igår. Silas var alltså hemma första gången från dagis sen start, (9 v har vi klarat oss undan alla dagisbaciller). I alla fall, igårmorse var Silas pigg igen. Så det var bara 2 kräkattacker mitt på natten, kan kräksjuka vara så kort eller kan han bara ha ätit nåt knasigt? Jag var oxå lite smådålig igår men det gick lika snabbt över som för Silas. Nu har Silas varit kräkfri i 1,5 dygn så om han fortf mår bra blir det dagis imon. Skönt! Nu sover lillemannen (se bild) bredvid mig här men när han vaknar tänkte jag ta ut oss i friska luften en sväng och njuta av det underbara vårvädret. Samtidigt får de sista bacillerna försvinna i uteluften :)

Inga kommentarer: