onsdag, september 21, 2011

Första dygnet

Här ligger vi på bb och gör inte så mycket mer än förundras över vår nya dotter. Dotter! Det låter tokigt att säga det fortfarande, oftast säger vi han/honom om henne av ren vana och får rätta varann jag och Niklas :) Förlossningen igår gick bra, precis enligt planen förutom att vi fick invänta ett akutsnutt innan oss varav det blev det en del väntan för oss. Jag kommer att skriva en separat förlossningsberättelse när vi är hemma så får ni höra hur ett planerat kejsarsnitt går till.
Jag reste mig från sängen första gången igårkväll och tog ett par steg i rummet, imorse gick jag lite längre och har suttit upp en hel del. I eftermiddags kom Silas och hälsade på med mormor och morfar. Det var mysigt! Som jag saknat den lille krabaten!! Men mest är det som sagt vila här bara, ligga och amma lilldonnan, fundera och testa olika namn samt läka i magen. Eftervärkarna är värst just nu känner jag, fy fasiken! Hoppas de snart försvinner.

En hälsning till er alla från oss iaf och tack för alla lyckönskningar på facebook, sms och samtal! <3

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vad fina ni är! <3
Ska bli så mysigt att träffa den nya familjemedlemmen! Hur reagerade Silas på sin lillasyster? :-)
Kram Hanna

Karins lilla blogg ♥ ♥ ♥ sa...

Helt bedårande söt! Vilken fin bild! Åh längtar tills vi kan prata...hör av dej när du orkar. Massa grattiskramisar från Elvin, Karin och Marcus

Maria sa...

Åhh va fina ni är :) Längtar oxå massor tills vi kan ses och prata. Och längtar jättemycket tills vi får ha vår bebbe på utsidan.

Ta hand om er och se till att vila så mycket du bara kan. Kraaam Maria

Therese sa...

Vilken fin bild !
Jag är väldigt spännd på hur ett planerat snitt går till och hur man mår efter mm.

Kram kram

Malin sa...

Åh vad mysigt det ser ut! Det ska bli så spännande att få höra hennes namn :) du vet ju vad jag röstar på! Kramar