söndag, september 18, 2011

Söndakväll

Nu är helgen swish förbi igen, sista helgen som tre. I fredags åkte jag och Silas ut till Kungälv hem till Liselott och hennes tjejer dit även Elin och Karin kom med sina små. Mysigt med en lekdejt för barnen och fika för mammorna! Igår, lördag, lämnade vi av Silas hos mormor och morfar medans jag och Niklas åkte på en liten shoppingtur till Allum i Partille. Vi hittade lite smått, pyjamas, handduk och mitt första år-bok till bebisen, bubbelbad till Silas och inget till oss själva förutom lunch. Sen åkte vi för att hämta Silas hem igen men fastnade hos mina föräldrar ända till kvällen, bastu och lite kvällsmat, rökt sik som mina föräldrar fiskat samt rökt själva, otroligt gott. Idag, söndag, gick morgonen åt tvättning och fixande här hemma lite och medan grabbarna var ute en stund i lekparken stekte jag pannkakor till lunch. Sen passade jag på att vila när Silas oxå sov, sköönt. På eftermiddagen åkte vi en sväng till Hanna och Conny för fika men Hanna hade även gjort iordning en supergod lasagne, så härligt att inte behöva stressa hem sen för att laga mat själv :) Tusen tack! På hemvägen svängde vi förbi ICA och köpte nödvändigheter och hemma ikväll har vi bara kurat i soffan och kikat idol och ett avsnitt av 24. Och nu är det dags att sova, Silas sover sen flera timmar nu, världens goaste lille kille som i övermorgon blir storebror :)

2 kommentarer:

Linnéa sa...

Ååå snart är det dags!! Hur känns det att i förväg veta när bebisen ska komma?

Malin sa...

så spännande! jag kommer att vänta hela dagen med spänning på en update :) kram