fredag, september 16, 2011

v.38

Hej! Idag gick jag in i vecka 38 vilket betyder att bebis beräknas fullgången nu och planerade snittet sker i början på nästa vecka. Jag och Niklas var på inskrivning på östra sjukhuset igår och träffade förlossningsläkaren, narkosläkaren samt en sköterska. Vi fick praktisk info inför dagen samt fick svara på massa hälsofrågor. Eftersom förra snittet gick så smidigt finns stora förhoppningar att denna ska gå minst lika smidigt. Jag känner mig jättetrygg men det jobbiga är att vara ifrån Silas. Han kommer att få bo hos mormor och morfar vilket jag är övertygad om att han kommer tycka är jättekul då han trivs så bra där. Och sen måste de ju givetvis komma och hälsa på oss på sjukhuset så fort jag bara kommer upp på benen. Det är så otroligt spännande nu och jag tänker så mycket på hur Silas kommer att reagera på sitt nya syskon. Generellt är han väldigt försiktig men ändå nyfiken på små bebisar så jag hoppas det kommer att gå bra.

1 kommentar:

Anonym sa...

Lycka till imorgon! Hör gärna av dig när allt är klart!
Kram Maria B