söndag, september 14, 2008

back in sthlm

Phiu, nu är vi tillbaka i stockholm efter en hektisk helg i kära götet. Tömning och städning av lägenhet, samt middag med familj, samt hälsa på brors nya kattunge.. såååå söt.. ska ladda upp bilder imon. Benji var också söt som kattungen, han hade vuxit till sig och blivit hela 4 månader. SÅ charmig. Trist att åka bil upp ikväll, börjar tröttna på den vägen nu, har börjat med små tävlingar med mig själv, t ex hur många minuter enkelresan diffar från 5 timmar. Ditvägen väldigt exakt 5 timmat exkl 30 min matpaus, då började resan iofs från mitt jobb vid norrtull, men var ändå rusning så det tog minst 30 min extra att bara ta sig ut från stan, jag provade att köra helt lagligt och hålla farten hela vägen, gärna lite minus till o med, o se ifall bilen drog mindre... det gjorde det eftersom jag tvärtemot ikväll åkte lite exta fort plus med lite mer packning, bilen drog nästan 0,7 per mil ikväll, i fredags 0,6 nåt.. stor skillnad.. borde hålla farten bättre i fortsättningen. I eftermiddags startade vi från mamma o pappa 15:30, och sen en tankpaus så vi kom iväg mot tingstadtunneln vid kl 16 nästan. Höll farten till jönköping o sen pallade jag inte var präktig mer utan blev otålig och körde fortarare igen, men ganska jämt 130. Fikapaus 20 min. Framme vid essingeleden 4 h 20 min exkl pausen och hemma på lidingö 4 h 50 MVG- (minuset pga högre bränsleförbrukning).

1 kommentar:

Karins lilla blogg ♥ ♥ ♥ sa...

hihi...du e för söt Mirjo....vilken statestik du för...hihih....himla himla tråkigt att vi inte hade tid att träffas i helgen....puh...det e såå mycket nu....när kommer du hem nästa gång? då måste vi i alla fall ses....kram kram