lördag, september 20, 2008

love lists

Ditt namn? Mirja
Födelseår? 1981
Spelar du något instrument? Nej
Dina första tankar när du vaknar? inga alls,helt tomt i huvudet, sjukt morgontrött.
Är du hungrig? Jättehungrig, väntar på fiskgratängen i ugnen nu som bara ska gratineras lite..
Var befinner du dig just nu? Hemma, i vardagsrummet med laptopen i knäet på soffan.
Biter du på naglarna? Jobbar stenhårt med mig själv sens några år tillbaka på att INTE bita, funkar för det mesta.
Vad har du för färg på trosorna/kalsongerna? Vita med dödskallar..
Har du några husdjur? Näe inga här hemma iaf.
Är du singel? Nej.
Vem är snyggast? Niklas
Vem vet mest om dig? vet inte.. jag har inget trängande behov av att dela med mig så mkt i djupare plan.. Jag delar hellre mitt "ytliga" jag till de flesta i min omgivning.
Vad vill du just nu? att maten ska bli klar..
Ditt mål i livet? Att vara lycklig och utvecklas på alla plan.
Rädd för? sjukdomar..
Hur gammal är den äldsta person du kysst? Hmm, Niklas tror jag nog :)
Har du körkort? Jadå, sens aug 2000.
Vilka andra namn tänkte dina föräldrar ge dig? Minns inte vilka de valde mellan men Mirja var det min bror som bestämde och det blev det.
Pepsi eller Coca cola? Coca Cola.
McDonalds eller Burgerking? Vet inte.. egentligen ingen..
Sjunger du? Det händer, singstar o så :)
Vad har du för skostorlek? 34-35
Vill du gifta dig? Det gör jag gärna i framtiden.
Kommer du överens med dina föräldrar? Jadå.
Din hårfärg? Ljust.
Skorna du hade på dig idag? Vita Puma sneakers.
Grönan eller Liseberg? Liseberg helt klart. Grönan är alldeles för trångt.
Vad sover du i? Trosor och linne.
Favoritmat och dryck? skaldjur och apelsinjuice men kanske inte tillsammans.. hehe.
Hur svarar du i mobilen? "Hej det är Mirja" privat, på jobbet "Core Comp det är Mirja"
Sov du ensam inatt? Nä.
matpaus...
Vad gjorde du kl 08 imorse? Sov riktigt gott, vaknade första gången 8:40 men gick inte upp förräns vid 11-tiden.. underbart.
Vad gjorde du för 15 min sedan? Åt mat.
Vad var det senaste någon sa till dig? Ska du skriva lite till? (Niklas som syftar på bloggen jag sitter med nu, han väntar på att vi ska börja kolla film).
Vad har du druckit idag? Te, saft, vatten.
Vad är det för väder hos dig nu? Mörkt och upphåll, har varit fint väder här idag.
Godaste glassmaken? All chokladglass.
Sover du tungt? Jag tror det.
Drömmer du mardrömmar? vääldigt sällan, så svar nej.
Favoritklädsel? jeans och luvtröja.
Vad ser du om du tittar till höger? Niklas som spelar wii i väntan på att jag bloggat klart.
Favoritgodis? Geisha-choklad.
Hur många kuddar sover du med? En kudde har jag. Men vi har alltid tre i sängen, den sista är alltid i vägen för oss båda så jag fattar inte riktigt varför vi har tre egentligen.
Vad längtar du mest efter just nu? det jag längtar mest efter är hemligt men annars längtar jag efter att få åka se New York.
Vad väntar dig om 10 år? Då är jag 37 alltså, hmm, förhoppninsgvis gift och lika lycklig med Niklas då som nu, 2-barnsförälder, villa i utkanten av stan (sthlm eller gbg), roligt jobb.
Vad luktar det nu om du sniffar lite? godis.
Saknar du någon nu? nä inget spec.
Snus eller cigaretter? Inget av det.
Vill du ha barn? Ja.
Längtar du till din nästa födelsedag? Haha, nä, 27 är en riktigt bra ålder.
Är du snäll? det tycker jag helt klart.
Är du blyg? Nä, eller jo, i vissa situationer fast då är jag nog mer reserverad än blyg.

Inga kommentarer: