onsdag, september 29, 2010

Återbesök på sjukan samt IKEA

Imorse åkte vi kl 7 hemifrån för att hinna genom stan till sjukhuset i Huddinge till kl 8:15. En timme tog det, 3 mil, helt galet! Ändå var det innan rusning alltså och flöt på rätt bra. Helt värdelöst att bo på Lidingö, oavsett vart man ska måste man åka genom stan, suck. Det var iaf återbesök hos min örondoktor idag. Hon drog ut all packning i örat, och det var MYCKET, nu förstår jag varför jag varit döv på det örat i en vecka. Hon sa att det såg bra ut, hoppas att den lilla muskelbiten som transplanterades på trumhinnan sitter där det ska nu. Ljuvlig känsla att ha hörsel i högra örat igen. Ändå är det inte helt bra hörsel än eftersom det tydligen är massa gelé bakom trumhinnan på mig fortfarande som håller fast från andra hållet, det knastrar lite konstigt i örat när jag sväljer ibland, antar det är gelén. Kl 9:20 var vi klara och tog en kaffe på kaféet på sjukan samt gav Silas sin morgongröt. Mysstund! På hemvägen besökte vi Kungens kurva (himla nära och bra så vi kunde ju inte passa på att åka hem utan att ha besökt lite affärer där). Mediamarkt och IKEA stod på schemat. Vi hittade en del på IKEA, men bästa köpet var absolut en vit PS-lampa (den stora modellen), som pryder så fint vårt vardagsrum nu. Se bild nedan! Vi åt även lite köttbullar innan vi åkte hem och klockan blev inte förräns 14:30 när vi var klara att åka hem. Hemma har vi tvättat, fixat med nya prylarna och nu är klockan redan halv åtta. Tiden har verkligen bara rusat idag, får bli en lugn hemmadag idag. Får iaf inte glömma bort att hämta min One piece mysdräkt som kommit nu (men som jag helt glömde bort att hämta idag). Jee! Hoppas den passar!


Se vad lampan passar fint in i vårt vardagsrum. Värsta chill out-rummet blev det :) Mkt snyggare IRL, men ni kan iaf se en hint hur fint sken det blir mot bordet!

1 kommentar:

Eskimo sa...

Nice dag det låter som ni haft :)