söndag, september 12, 2010

helgen

Uhh, ännu en söndagkväll, igen, så fort veckorna går, eller hur? Helgen sparkade vi igång i fredags med en tur till Täby C där jag tog min sista twinrix-spruta, så nu är man skyddad mot hep A och hep B i resten av sitt liv. Sen kikade jag och Silas runt lite i affärer, hittade halkstrumpor till S och en klänning till mig. Sen ringde vi Malin och Ella om de var hemma och åkte dit en sväng så ungarna fick leka av sig, Magda var också där med sin Maxen.
Silas och Ella, en dag i ålderskillnad, lika till både längd och sätt att de nästan skulle kunna vara tvillingar :) Så himla söta!

På kvällen sen hade jag och Silas en myskväll utan pappa (han var på kräftskiva med sitt jobb), vi lagade middag, badade, lekte och läste sagor. Igår hade vi en riktig hemmadag med 3 maskiner tvätt som rullade på hela dagen, vi bakade bröd samt rensade Silas urvuxna kläder som fick åka ner i källaren. Sen på kvällen kikade vi på filmen "Vägen". Helt okej men stundtals lite tråkig och mesig, Niklas somnade till filmen. Idag kickade vi igång dagen kl 7:30, helt okej sovmorgon för Silas del. Vi åt frukost och bakade sen kanelbullar med blåbär i också, galet goda blev dom. Maria och Klara kom förbi på en fika och fick smaka på de nygräddade bullarna. Klara verkade inte riktigt nöjd över Silas hårdhänthet och grät mest när Silas närmade sig henne och ville leka. Stackarn. Silas har blivit en riktig liten tuffing nu som jämt ska retas och störa andra. När de åkte hem så gick vi en promenad ute här och slängde glasburkar och metall i återvinningen. Silas fick även gå lite utomhus och var hur lycklig som helst. Han börjar bli grym på det här med gången nu. Han fick även gunga lite och leka i sanden innan vi gick hem igen. Här väntade middag och ett bad och nu är killen kaputt och redo för säng snart. Hoppas han sover kl 20 iaf så jag får kika på "Ensam mamma söker"-premiären på teve ifred. Hehe.


Nattinatti!

2 kommentarer:

Maria sa...

Mespottan Klara hoppas att Silas snart kommer till Åkersberga och då ska hon försöka vara lite tuffare.

Jag vet faktiskt inte vad som hänt med henne, vi har aödrig daltat med henne, men på senaste tiden s gnäller hon så fort någon ens tänker tanken att titta på henne =)

Malin sa...

haha fin bild från i fredags, vilka gullungar vi har!