torsdag, september 09, 2010

Peppa mig!

Åh, ser att det idag varit inne 24 (igår var t ex 38) unika besökare och bara EN har lämnat kommentar! Blir alltid lite småbesviken och tänker för mig själv att ååh, vilken looser jag är. Jag tror ju att ni tycker att jag skriver om aptrista saker när ingen behagar kommentera. Eller det kanske inte finns nåt att kommentera på helt enkelt? Hur ska jag bli bättre? Vad vill ni läsa om? Kan jag ändra mig på nåt sätt? Ni anar inte hur många inlägg som bara ligger som "utkast" som jag börjat skriva på men som aldrig publicerats eftersom jag tänkt att ingen läser sånt här ändå, igår skrev jag ett ganska personligt inlägg om min saknad efter mina riktiga gamla vänner i Gbg men med risk att kliva mina andra nyare vänner här i Sthlm på tårna publicerade jag den aldrig t ex. Jag är även väldigt oroad över min arbetssituation till hösten men eftersom jag inte vill riskera att inte få en enda peppande kommentar så låter jag bli att skriva om det också. Sen känns det samtidigt lite utlämnande att skriva för personligt då jag har en öppen blogg och jag inte har en aning alla som läser. Tanken att kunna skriva mer personligt och låsa min blogg bara för behöriga läsare är också en tanke jag funderat länge på. Tips och tankar hur jag ska fortsätta med mitt bloggande för att det ska bli roligare för alla?

6 kommentarer:

Eskimo sa...

Jag är dålig på att kommentera, men ska bli bättre ^^ Däremot tycker jag inte alls att det är tråkigt att läsa din blogg, jag kollar den nästan varje gång jag sitter vid datorn i hopp om att det står nåt nytt.

Jag hade gärna läst inlägget du aldrig publicerade. Jag hoppas ju så otroligt mycket att ni ska flytta hit! Har insett att jag med graviditeten och allt det innebär inte har så mycket gemensamt med mina andra vänner längre.. och då är det tråkigt när det enda riktiga stödet man har finns på andra sidan landet :/ Om du är oroad över att obehöriga ska läsa för personliga inlägg tycker jag absolut att du ska låsa bloggen, för vi som "får" läsa gör gärna det!

En stor kram till världens bästa Mirja

Annelie sa...

Mirja, du ska inte ta det personligt att inte många lämnar kommentarer. Folk orkar helt enkelt inte, jag vet av egen erfarenhet att det är så mysigt att krypa upp i soffan och sätta sig och läsa andras bloggar och få kika in i deras vardag men man orkar inte skriva något även fast man skulle vilja. Smillas blogg har ju i snitt 6000 unika besökare i månaden men jag får inte fler kommentarer än vad du får.... så ta det inte personligt för vi gillar din blogg precis som den är och ju mer persolig man blir desto fler läsare lockar det har jag märkt. Kram och trevlig helg!

jeanette sa...

Jag måste erkänna att jag är dålig på att kommentera.. Men jag läser flitigt alla Fl mammors bloggar :-)
Jag förstår precis vad du menar för jag får inte heller några kommentarer direkt och tycker oxå det är trist..
Jag ska försöka bättra mej ;-)
Trevlig helg på er!!
kram

Malin sa...

jag läser varje dag, så nu har du hållit mig på halster tillräckligt länge. Vad har ni gjort i helgen?!

kramar

Mirja sa...

tack fina ni för peppande ord.

Linnéa sa...

skriv om vardagliga saker blandat med saker du funderar på, historier från förr, lite mer personliga inlägg och ytliga. och mycket bilder. det tycker jag är roligast iaf! :)