torsdag, december 16, 2010

business girl

2 jobbdagar avklarade och den sista imorgon för denna vecka. Det har varit himla spännande med allt nytt. Känns som jag snabbt kommit in och redan kunnat börja avlasta med en del kunder som har sjukt mycket produktioner nu innan jul som ska ut. Känns så himla kul att jobba igen. Sen är det väldigt mysigt att komma hem på eftermiddagen och få leka och krama på lille Silas. Idag var han med på Niklas jobb eftersom han hade ett möte där som han inte kunde missa. Silas hade levt rövare där som vanligt, sprungit iväg i de lång korridorerna, stängt av datorer, slitit i sladdar. Niklas fick nog vid lunch och stack hem! Höhö! Jag kom hem vid 17 och hann bara säga hej vid ytterdörren då Niklas stack på sin julfest ikväll. Det känns verkligen som vi bara byter av varann och knappt hinner ses (igår var Niklas på jobbet och när han kom hem så stack jag med detsamma in till stan för middag med tjejerna. Gahh)!
Förresten så fick jag frågan på jobbet idag om jag kunde tänka mig att börja lite tidigare än den 17e i januari och gå upp till 75%. De har verkligen sjukt mkt jobb nu, känns himla trevligt det här! Hoppas bara Niklas kan gå på pappaledighet lite tidigare då samt att det räcker med bara en jobbdag för honom på veckorna istället för 50% som det var sagt först.

Nä nu ska jag njuta lite av min ensamtid här hemma (Silas sover sedan en timme) och Niklas är som sagt ute på julfest. Jag hade tänkt att se SATC2 idag men tror det blir en kortare film nu, nån tjejfilm iaf som Niklas så gärna inte vill se. 27 dresses är länge sedan jag såg t ex :)

Och apropå inget, jag är så sjukt glad för en fin vän som fick reda på världens roligaste nyhet igår! Hon väntar tvillingar! Fatta häftigt!! Tänk att gå runt och vara gravid i v 17 i tron att det är en i magen och så visar det sig att det är TVÅ! Galet!! :)

Inga kommentarer: