söndag, december 19, 2010

snöyra

Hela gårdagen var vi hemma för det snöade och var så grått väder. Vi myste hemma, lekte med klossar, bilar och läste böcker. Pappa spelade mest teve-spel. På kvällen hade vi filmkväll med massa snacks och de två första filmerna av Twilight. Himla bra! Den tredje ska vi se ikväll. Efter gårdagens inomhusaktiviteter var vi väldigt peppade på att åka iväg nånstans idag istället. Vi hade spanat in en lägenhetsvisning på Gärdet (vi har fått någon jäkla fnatt på just gärdet nu), men vi skippar det nog nu pga snöyran utanför nu. Gör dock inte så mycket, de flesta intressanta visningarna ligger inte förräns till 9 januari så då ska vi ut på jakt! Men jag hade även sett fram emot att spana lite på tjocka vinterjackor på Karlaplan/Fältöversten idag. De jag har nu är antingen för tunna eller för korta, jag vill ha en tjoock vinterjacka nedanför rumpan nu. Har sett en fin från G-Raw som jag vill spana in på MQ. Men vågar oss inte ut i detta oväder nu som sagt. Suck. Så nu blir det antagligen en innedag till och Silas klättrar väl på väggarna snart också. Men jag ska nog ta tag i julklapparna nu och slå in alla. Sen även börja packa lite smått inför västkusttrippen över jul. Bara 5 dagar kvar till jul nu! :)


Snöyran (genom sovrumsfönstret) som inte riktigt gick att fånga på bild nyss. Och all nysnö!

3 kommentarer:

Malin sa...

vi saknar er med! När åker ni?

Eskimo sa...

Det är en massa nysnö här också nu. Och halt som fasen under det. Men ska bli jätteroligt att ni kommer hit :D

Helena Ljunggren sa...

Vintern är fin - på bild :D