lördag, december 04, 2010

hemma

Lördagkväll, och inget skrivet i bloggen om hemkomsten i tisdags än. Suck vad värdelös jag är ibland. Men denna veckan har verkligen varit fullt upp med diverse aktiviteter. Vi kom hem sent på tisdagkväll, efter ett x-antal timmar väntande på både flygplatsen i Kajani samt Helsingfors. Men tur att vi kom hem iaf, min ena bror fick inte plats på flyget till gbg och fick övernatta i Helsingfors (det var kaos i flygtrafiken pga finnairs flygstrejk). I onsdags var vi kaputt här hemma, Niklas och Silas kurerade sig från en kortvarig kräksjuka och jag spritade mina händer mest hela tiden och hoppades att slippa bli sjuk (jag blev det aldrig), och åkte även en sväng till Huddinge sjukhus för återkontroll av trumhinneoperationen. Fortfarande ett litet hål kvar, förhoppningsvis växer den ihop av sig själv, annars har jag en ny op att vänta.. suck. I torsdags hade jag jobbärenden i stan. Som det ser ut nu börjar jag på reklambyrån i mitten på januari och det känns verkligen kanon. Först ville de ju ha in mig på en gång men jag kände att det hade blivit för stressigt.. I fredags, igår, kom mina föräldrar förbi på frukost (de var på väg hem från finland) och sen fortsatte de hem till gbg efter någon timme. Sen åkte jag och Silas ut i snöovädret till Emilia och Castor på lunch och lekdejt. Där var även Maxen, Max och Ella med förälder. Himla mysig dag. Tack Emilia! Idag har vi bara fixat lite här hemma, packat upp resväskorna, städat. Vi var senare förbi Lidingö C för lite julklappshopping. Jag hittade (förutom massa paket) även ett par riktigt varma och goa vinterkängor från Timberland. Ser fram emot att inviga dem i pulkabacken med Silas imon!

Det kommer ett separat inlägg om vår finlandstripp i dagarna men här kan ni under tiden få tjuvkika på hur stiliga herrar jag hade vid min sida på begravningen:


1 kommentar:

yasemin sa...

Vad roligt med nytt jobb. Grattis! :) Hoppas att du slipper operationen. håller tummarna. Kram.