måndag, december 13, 2010

I helgen

I lördags var en otroligt vacker dag, minus 10 och solsken så vi gick bort till långängen och åkte pulka i skogen. Så jäkla gött. På eftermiddagen hemma sen läste jag i medierna om det fruktansvärda som hänt inne i stan. Självmordsbombaren! Det hade tydligen misslyckats o han dog bara själv, jag vågar inte ens föreställa mig vad som hänt om det fungerat som planerat! Jag ryser. Hundratals oskyldiga shoppingglada stockholmare hade kunnat mista sina liv. Nä det kändes för övermäktigt för mig att ta in. Men idag på tunnelbanan på väg till jobbet sköljde en våg av obehag när jag satt i tunnelbanan i folktäta morgonrusningen. Jag kunde inte låta bli att spana lite extra på alla med stora ryggsäckar på ryggen eller misstänkt stora axelväskor. På t-centralen var det så smockfullt att man bara fick följa med folkströmmen. Hade en bomb exploderat där hade ingen klarat sig. Helvete! Måste man gå runt o vara rädd när man är bland stora folkmassor nu oxå? Suck!


Ute i fridfulla skogen i lördags, medans otäckheter planerades i stan.

1 kommentar:

Eskimo sa...

Ja det är faktiskt helt sjukt det som hände. Jag trodde det var ett skämt först, sånt ska inte hända i sverige. Har vi tur så agerade han ensam och har nu självmant rensat gatorna från avskum.. men fanatiker brukar komma i grupp. Det värsta är ändå att de gav SD nöjet att kunna säga "vad var det vi sa".. Blä. Idioter som inte fattar att de förstör för SITT EGET folk!