torsdag, december 23, 2010

Olycka

Nä ingen olycka igår på vägen (det gick f ö väldigt smidigt att åka de 501 km mellan Sthlm-Gbg) men idag när vi var hemma hos en vän till mig och hälsade på så snubblade Silas på en hög tröskel och flög ner mot backen, slog sig illa innanför överläppen på tandköttet och det blödde kraftigt. Gick inte att få stopp på blodet nästan. Som tur är är min väns kille allmänläkare och kunde snabbt avgöra att det inte var något allvarligt, bara ett sår innanför som tydligen pulserar kraftigt. Men efter någon minut skulle blödandet avta. Han ordinerade napp-förbud i 2 dagar samt inga varma drycker eller mat (bara lite ljummet) för att såret inte öppnar sig igen. Gärna en Alvedon inför natten för ev värk. Vilken klippa till läkare! Jag hade nog dött av oro om han ej varit på plats. Hade åkt till akuten med detsamma (fan hela munnen var ju täckt av blod). Sen åkte vi vidare till min fina vän Annu på julmys (paketöppning och middag) men Silas var verkligen sitt gnälligaste jag och åt knappt nåt (=hungrig,trött,ont) så det blev en kort afton för oss. Men nu efter Alvedon och välling sover vår fina kille här så gott och äntligen lite frid i mamma- och pappahjärtat oxå. Slutet gott!


Bild på Senaste illa-olyckan i höstas när Silas sprang mot tevebänkskanten och slog upp ett jack på ögonbrynet. Då var mammahjärtat blödigt också.. Puss på dig min tappre krigare!


Inga kommentarer: