lördag, oktober 21, 2006

nya nyanser

Sitter här o väntar på att håret ska självtorka klart, sen ska jag platta och våffeltånga den lite. Så att det blir fint till Adams födelsedagskalas ikväll hos honom och Jenni. Jag o Martin har knåpat ihop en liten fin present. Plötsligt i Vinslöv samt en egenkomponerad folder till med 3 olika roliga aktiviteter han får välja mellan vad han vill göra med oss. Hoppas han blir glad.
Köpte 2 söta ögonskuggor på Make Up Store idag, en jade (brungrå) samt punch (beige/orangeskimrande). De ska jag ha på ögonlocken ikväll. Alltid så kul att sminka sig med nytt smink. Apropå smink och Make Up Store. Vi ska dit med ett par kollegor på onsdag på en sminkkväll. Helkul! Är liten sugen på att köpa ett svart nagellack där då. Hoppas jag bara kan sluta där o inte köpa massa annat. Innan sminkningen har vi bestämt att gå o äta på caprese. åååh, gillar man italiensk mat MÅSTE man prova caprese vid domkyrkan!
Undrar vad man ska ha på sig? Det lutar lite åt svarta leggins, min svarta poloklänning och ankelstövlar. Lagom höstfint. Osså ska jag vara sådär äckligt hurtig att bara dricka max 2 cider ikväll så vi kan ta bilen. Jag ska träna pump imorgon och KAN inte vara bakis. Lika bra att inte ens börja dricka för det kan alltid sluta hursomhelst. För det andra har jag insett hur skönt det är att inte vara full på fester, framför allt det gudomliga morgonen efter. Snedfyllorna i Malmö och Spanien (där jag hade mina värsta fyllor EVER) har jag ingen som helst lust med att uppleva igen. Jag gillar ju inte ens öl o vin eg. Drinkar är gott om de inte smakar sprit o då kan man lika gärna skippa det! Känns som fyllor är något jag är klar med nu.

2 kommentarer:

Linnéa sa...

haha plötsligt i vinslöv är sjukt bra!

Mirja sa...

haha, sjukt bra! när jag o martin bodde i kristianstad o körde förbi vinslöv när vi körde ner till malmö/lund kunde vi aldrig hålla oss för att fnissa när vi såg vinslöv skylten... hihihi