tisdag, oktober 10, 2006

tjock vs smal

Igår bläddrade jag i en gammal femina. Där stod att kvinnor inte bör ha ett midjemått som överstiger 88 cm och män inte en över 102 cm. Jag tog direkt ett måttband och började mäta. Martin var på stadiga 100 cm, jag hade 70 cm. Jag har alltid trott att jag varit en 75:a och därför köpt skärp i 75. Men då förstår jag ju varför de alltid är så stora. Hmpf. Alltid lär man sig något. Jag är iaf i undre gränsen, men det gör inget, för jag e ju så kort oxå. Undrar varför det finns såna riktlinjer? För de kan ju omöjligt gälla för alla ändå... well.

Idag är jag krasslig, riktigt snuvig och eländig.
Jag borde åka hem så jag inte smittar ner hela Kvantum.
Fast det är ju så tråkigt att bara ligga hemma o sova...


UPPDATERING
Hemma igen, hann aldrig åka hem tidigare från jobbet... dumma annonser och brådskande skit. Istället slutade det med att jag jobbade över 1,5 timmar. suck. Jag är ju sjuuuk. Jag fick en ny G5:a, nytt tangentbord och mus idag.. dom är fina! Nu låter varken min eller Karins dator något mer.. alla andra har ju klagat på våra brusande G4:or innan.
Skönt att vara hemma nu, tänkte lägga mig o bläddra igenom gamla tidningar o bara dricka massa te ikväll.
Jag har det ju så lyxigt att Martin helt o hållet tagit hand om tvätten ikväll!! Kärleken... pirr.

Inga kommentarer: