måndag, mars 03, 2008

test

Denna månaden ska jag testa hur lite pengar jag kan klara mig på i en månad. Mat räknas inte med för sånt vill jag inte snåla på. Men egna fickpengar liksom, sånt som förra månaden gick åt GPS, 2 par skor, jacka, tröja, parfym, IKEA, väska, smink, böcker, mjölkskummare o så. Jag har slagit vad om att jag ska klara mig på 1000 kr (tilläggas skall att jag inte köpt något alls hittils heller med senaste lönen förutom mat och betalat räkningar). Mer än så ska det inte bli för jag har redan lagt undan resten på mitt sparkonto. Jag måste bli vuxen och lära mig hushålla och uppskatta pengarna mer än jag gör. Jag har en viktig anledning att spara så mkt jag kan nu.
Funderade lite på hur man ska dela upp denna 1000-lappen på bästa sätt.
1. En 200kr-grej i veckan..
2. En mineralpuder från ID med tillhörande borste och sen nåt litet till..
3. Eller skita i allt som kostar mer än 100 kr och bara hoppas på att pengarna räcker.
Alternativ 3 känns för riskabelt och alternativ 1 för boring. 2:an låter mer som min melodi, nåt dyrt jag kan tillgodose mitt shoppingbehov med för resten av månaden och sen på ren vilja klara resten. Något sånt får det helt enkelt bli, om inte pudret så nåt annat i stil med nåt som jag kan tillgodose min lyxiga sida med.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Fika är mat va? Ska på föreläsning i Solna torsdag 13/3. Min kollega Petter är också med. Slutar 16 i Solna och åker hem med tåget 18.10.Kanske fika med oss? Om nu inte Petter ska göra nåt annat; i sådana fall-fika med mig? :-) /Jenni

Mirja sa...

attans, jag klipper mig en gång om året och det råkar just nu vara just den dagen du kommer, bra tajming onekligen. :/ ska se om de har nån annan kväll nästa vecka... återkommer!

Anonym sa...

nu ska jag inte upp iallafall...hoppas att du inte har ombokat... var jätte fullt med platser på seminariet så jag avsa mig min plats till förmån för en annan kolloga som väldigt väldigt väldigt gärna ville åka...... kram

Mirja sa...

SÅ snäll du är :) Nä jag hann inte omboka än, skulle ringt igår men hann aldrig så jag tänkte ta det idag ist. tur att jag kollade bloggen innan :) du får komma o hälsa på mig nån helg annars oxå! kram