lördag, juli 11, 2009

fina lördag

Jippii det är sol idag med (igår hade vi också ju en helt fantastisk eftermiddag och kväll, perfekt när jag fikade och strövade runt på söder), jag som är helt inställd på att vi är mitt i en regnperiod nu. Köpte till och med varsitt nytt paraply till mig och Niklas igår eftersom våra gamla börjar bli slitna, jag köpte såna pyttesmå smidiga paraplyer som man alltid kan ha i väskan. Dvs såna paraplyer som inte funkar i göteborg, jag tycker det är så lyxigt att det funkar med såna paraplyer här i mindre blåsiga sthlm. Jag fick ett lila paraply och Niklas en svart. Hittade även lite annat på Åhlens, solhatt och en ny jättesöt liten axelremsväska med stor rosett på.
Men än behöver vi alltså inte våra söta paraplyer eftersom det är klarblå himmel med sol idag. Vi ska ut och cykla bort till ett jättemysigt fik här i Brevik, i skogen och mot ängarna finns ett litet smultronställe där fåren bor också. Måste kika om gravida fåret fått lamm än! :)
Sen ska jag pyssla ikväll har jag bestämt. Sugen på lite nya söta pärlarmband och jag kom på att jag har massa fina pärlor hemma! Niklas kan pyssla ihop ett fint armband till bebis också tänkte jag! hihi, undrar om jag lyckas övertala honom till att pyssla med mig?

Inga kommentarer: