måndag, juli 06, 2009

huslig dag

Idag har jag varit ledig och passat på att fixa här hemma. Började med att dammsuga hela lägenheten sen gick jag över till att plocka undan, städa badrummet/toan, slänga tomma kartonger och annat skit, damma, diska, göra rent alla ytor inkl spis/ugn, slänga gamla saker ur skafferiet. Tjohoo, massa ny plats i skafferierna nu! Sen var tanken att baka bröd men jag fastnade i sovrummet istället och rensade bland kläderna, högar med kläder som jag inte kan använda nu får hamna i en kartong och ner i källaren en stund. Så fick jag två byrålådor ledigt till bebisens kläder! Så vek jag in allt i lådorna i storleksordning, vi har iaf lite kläder till en början. Åh, så himla söta, bodysar, pyjamasar, sockor, mössor. Alla kläder får än så länge plats i en låda iaf. I den andra lådan slängde jag ner filt, badrock, lakan samt dinglis-leksaker vi köpt till babyn också.. Undrar hur många lådor som behöver rensas till allt sen? Lite rädd att babyn kommer behöva en hel byrå till sig själv men då blir jag ju av med min, tror inte vi får plats att köpa en till i sovrummet om spjälsängen också ska få plats.. Det är bara att rensa järnet för mig och Niklas bland våra egna kläder så ska det nog gå på nåt sätt! Försöker även få lite ordning på klädkammaren vi har, nu är det mest bråte där, resväskor, vinterjackor, mössor, halsdukar, vantar, alla mina skor samt väskor.. de sakerna ska jag se till hamnar nere i källaren (har så mkt skit där nere som vi borde slänga först). Då får vi ytterligare massa plats! :)
Nu ska jag forsätta med klädsorteringen här och vänta in Niklas som är på väg hem från jobbet, för att sen laga lite mat. Och dagen ska avrundas med brödbak sen! Köpte brödformar på IKEA häromveckan som jag måste inviga. Så sjukt sugen på hembakat bröd med massa gott i, nötter, frön mm..

Inga kommentarer: