torsdag, juli 02, 2009

tjockis


Usch, insåg till min förfasa imorse när jag försökte dra på mig mina älskade linnebyxor att jag inte ens fick upp dom över höfterna.. suck. Jag trodde faktist inte att jag blivit bredare över höfterna.. så det är inte bara magen som växt tyvärr. Vågar inte ens prova min vanliga jeans längre, lika bra att köra på klänningar hela sommaren. Vägrar köpa fler än de paren mammajeans jag har (jag kommer ju växa ur dom också snart eftersom jag var sånt pucko som köpte de tajtaste, som jag iofs tyckte var de enda snygga, av de alla). Men idag shoppade jag växvänliga klänningar, såå bäst, och sååå finast! En blå/vit/turkos-rutig samt en beige. Köpte även en marinblå med mönster i variant längre som man kan ha de dagarna man glömt raka benen t ex :) Blev även vääldigt förtjust i en häftig med cerise överdel med broderade blommor på i grönt och med en nederdel i grön bomull och med ett grönt tyllager överst. SÅ häftigt. Visste dock inte riktigt när jag skulle ha på mig den så den fick hänga kvar.. men jag tror jag ångrat mig.. så typiskt! Visst är klänningen fantastisk? (bild lånad från indiska.se)

3 kommentarer:

Therese sa...

Jattefin klänning. Underbart med alla dessa klänningar som döljer magen. För det har man vart tvungen att göra även efter grav. ;)

Linnéa sa...

hahahhaha ja man kan ju önska att det bara var magen som växte, men ojojoj så fel man har. jag har fått en röv nu faktiskt. kalle tycker den är så fin.

jenni sa...

du borde köpa den där!! kommer vara jättefin på dej! du kan ha den närsomhelst; promenad ner till vattnet på lidingö, shoppingtur på stan, på utflykt etc etc. kram!