söndag, juli 26, 2009

Helsingfors

Igår kom vi hem från vår lilla Helsingfors tripp också men hann inte lägga in bilder igår då vi åkte in till stan direkt nästan och träffade Maria & CO på Djurgården för lite lunch i solen. Och sen när jag kom hem däckade jag totalt på soffan och kom inte upp mer den kvällen.. men här kommer några bilder från Helsingfors iaf. Himla trevlig liten tripp. Vi bodde i perfekt läge så i city det bara går, på Mannerheimsvägen mitt emot stora varuhuset Stockman där även gågatan ner mot salutorget började..

1. Hur blev jag såhär tjock kan man ju undra sig om man inte har nåt annat för sig på färjan..
2. Silja Sympfony som vi åkte över till Helsingfors med.
3. Det första man möts av när man kommer in till Helsingfors sjövägen, salutorget samt Domkyrkan i bakgrunden.

1. Jag posar på trappan framför mäktiga Domkyrkan.
2. Kartläsning.
3. Mellan Olympiastadion och Operan fanns en mysig avlång park, där hittade vi denna fågelstranden.. helt galet mkt fåglar.

1-3. Sibeliusmonunmentet var coolt.

1. Vi åkte runt stan med dessa söta spårvagnar.
2-3. Tempelplatsens kyrka ligger under marken, lite speciellt.


1. Vaaaarmt utanför trappan på Operan.
2. Poserar på Sveaborg.
3. Vi drack Muminläsk, mums.

1. Galet stora köttbullar på "Tori". Riktigt goda var dom också.
2. Niklas beställde rödbetsbiffar. Mumma dom också.
3. Måste ju även visa upp min nya fina Marimekkoväska jag hittade i Marimekkoaffären på Kamppi (bebisen fick Marimekkonapp och Marimekkonappflaska från samma affär också, i turkost, såå fina).

1 kommentar:

Linnéa sa...

vilken fin top på köttbullsbilden!