söndag, juli 12, 2009

söndag på Drottningholm

Idag har det varit ännu en fantastisk solig dag (hey, jag väntar fortf på regnet så jag får prova mitt nya paraply) och jag var inställd på lite mulet och halvdant väder varav jag drog på mig jeans och svart tröja (vilket jag snabbt ångrade då temperaturen i bilen på väg dit visade hela 25 grader) när vi åkte till Drottningholm idag. Varken jag eller Niklas hade varit där så vi tänkte att idag gör vi slag i saken. Vi gick på en guidad tur i både stora slottsbyggnaden samt Kina Slott, en födelsedagspresent till drottning Lovisa Ulrika av sin man Kung Adolf Fredrik år 1753 på hennes 33 årsdag. Ett lusthus i kinesisk stil. Helt okej 33-årspresent! :) Som avslutning tog vi en våffelfika på innergården i Kina slottsfiket! :) Mums!

1. Drottningholmsslott från parksidan.
2. Jag i Drottningholmsparken. Vaaarmt.
3. Häftig bild som Niklas knåpade ihop :)


1-2. Under tiden som jag stod i toakö hade Niklas hittat en busig ekorre i trädet som han underhöll sig med att hinna fota.
3.
Kina Slott.

1. Fikadags. Nam vad gott!

Inga kommentarer: