fredag, juli 17, 2009

första semesterdagen avklarad

Åhh, så skön dag! Jag verkligen njuter av vädret nu! Idag startade jag semestern med att ta en låång sovmorgon ända till kl 10 (tilläggas borde väl att jag la mig runt 10 igårkväll också) så jag var riktigt utvilad och tog tag i diskberget i köket innan jag fixade ihop en frukost, sen fortsatte jag med att städa toan och badrummet samt dammsög lägenheten. Puhh, skönt att få det gjort! Nu hade jag inga måsten kvar utan kunde baara fokusera på att få semesterkänsla.. Så jag gjorde iordning en liten picnickorg med jordgubbar, kanelbullar, saft och packade ihop strandsakerna, tog på mig bikini och klänning och åkte till Ropsten för att hämta upp Niklas som jobbade halvdag idag innan han också kunde gå på semester! Vi styrde kosan mot norra Lidingö, jättefina badstranden på Fågelöudde. Där låg vi och solade, badade, åt glass, läste tidningar, bok samt frossade i jordgubbar samt förundrades över alla söta bebisar som kryllade överallt :) Det är ju helt fantastiskt att följa och se hur busiga bebisarna verkligen blir när de väl upptäcker sina ben och lär sig gå! Springer överallt, spelar boll, springer ifrån sina föräldrar och är nyfikna på ALLT :) En ettåring ser jag fram emot, då tror jag de blir riktigt roliga! Riktigt små bebisar får man ju inte så himla mkt utbyte av i början, de bara bajsar, äter och sover ju.. skönt att jag har den tiden under trista vinterhalvåret då man ändå inte gör så mkt ute..

Vi gjorde riktigt god fänkålssoppa med knäcke till middag ikväll. Mums. Sen tog jag en uppfriskande dusch och fick bort allt äckel som finns i vattnet på stranden och nu sitter jag här och bara mår bra! Snart blir det att grädda lite pannkakor till efterrätt som vi ska avnjuta framför någon film! Perfekt första semesterdag!

Inga kommentarer: