torsdag, augusti 20, 2009

gäsp

Sitter här och försöker hålla mig vaken till 20 nu, sen ska jag lägga mig i sängen i sovrummet (sängen är ju såå mkt skönare än soffan så jag ligger gärna där och slöar, lite för ofta enligt Niklas) och kolla på Unga mödrar under tiden som Niklas får roa sig med friidrotten i vardagsrumsteven. Unga mödrar är ett perfekt slöaprogram, en enkel handling att följa, underhållande (jag underhålls av allt som har med bebisliv och moderskap att göra), lite lagom naivt etc. :)
Sitter här och känner hur det sparkar till riktigt ordentligt i magen.. riktigt livlig krabat, varje kvälls underhållning är några timmars sparkfest och bökigheter. Så mysigt, förutom de 2 senaste kvällarna när jag känt av som en ond prick till höger om magen där det riktigt sådär ilar till när bebisen kommer åt, antagligen någon nerv i kläm, måste fråga BM nästa vecka.
Jag är så nyfiken på bebisen nu, hur den ser ut, hur personligheten är (förutom det mest uppenbara, livlig som in i bomben) samt hur familjelivet blir i höst sen. :) Världens mysigaste tankar som jag i timmar kan fördjupa mig in i..
Jag ser även så mycket fram emot att börja tvätta alla bebiskläder och lakan vi köpt, samt montera ihop skötbordet samt spjälsängen och bädda fint och ställa alla söta mjukisdjur i ett hörn där.

2 kommentarer:

Linnéa sa...

innan tyckte jag unga mödrar var sååå kasst men nu kollar jag på det om jag sitter vid tv'n då det är. verkligen sjukt att man som förr var totalt ointresserad av allt som hade med barn att göra nu slukar allt istället..:)

Mirja sa...

haha, jag tyckte också innan att det programmet sög hästb*lle. Men galet nog, som du säger, slukar man nu allt som bara har med bebisar/barn att göra. Hoppas allt är bra med dig och Nemo! :)