måndag, augusti 31, 2009

måndag

Just ja, den där Fatboy-kudden (inlägget nedan) såg jag IRL igår, den var himla stor, cool, men stor.. hade sett knasigt ut i vår lägenhet :) Kollade även runt på IKEA, vi köpte en egen Malm-byrå till bebis, sån likadan som jag och Niklas har varsin, så nu står de på en av långsidorna i sovrummet brevid varann och ser himla fina ut tillsammans! Än så länge har vi bara fyllt 2 lådor med bebisens kläder (5 lådor sammanlagt) men jag misstänker att de med tiden kan fyllas upp dom med, nu har jag iofs lite andra prylar i tredje lådan bara för att fylla ut, lite nappar, nappflaskor, lakan och handdukar till bebis. Har jag skrivit att vi även fått upp spjälsängen nu? Den är så fin, vi skulle egentligen haft den där mot väggen (där vi sen placerade bebbens byrå) men den fick inte plats så nu står den vid fönstret vid min sida om sängen. Den blev bra där, massa döutrymme där annars. Ska ta lite bilder på vårt sovrum så snart vi fått lite ordning där så ni får se hur fint det blir.

Ganska knasig känsla det där förrresten att jag bara har 3 veckor (-1 dag) kvar att jobba bara. Börjar kännas mer verkligt nu när man ser ett tillfälligt slut på jobbet, man vet exakt vem som tar över vad, man förbereder och börjar slänga och sortera bland alla pappershögar och sen snart börjar tömma i skåpen. Konstigt att inte behöva jobba alls sen, bara vara hemma och vila och vänta in bebisens ankomst. Och sen ännu konstigare, att ha ett eget litet knyte att ta hand om, mata, byta blöja på, gå på vagnpromenader med etc. Jag är så upprymd över detta nya som väntar oss.. så makalös känsla som inte med ord går att beskriva. Att känna något så starkt för någon som inte ens är född än, som jag egentligen inte ens känner än. Knasigt helt klart :)

Magen är helt underbar nu, vi har gått in v32 nu (bild kommer i veckan), och den börjar kännas lite tung nu, eller inte så tung, men anstängt efter en jobbdag, det liksom kniper och drar om jag går lite för fort.. glömmer alltid bort att jag måste gå långsammare nu. Jag älskar lilla magen och hur det sparkar och är liv där inne... även om jag längtar till den dagen jag blir av med den (= bebis kommer ut) så vet jag garanterat att jag kommer sakna magen enormt efteråt sen!

Inga kommentarer: