fredag, augusti 21, 2009

lediga fredag

Jag älskar verkligen denna reducerade arbetstid vi haft juni/juli/aug, dock tar det ju slut snart så denna fredag var min näst sista lediga dag. September blir fulltidsjobb (om jag orkar) för att sen lämna över jobben till kollegor och själv gå hem och vänta in bebisens ankomst. :)
Idag började jag dagen med att gå till öronläkaren (jag har under min graviditet blivit stamgäst där) pga mina trånga hörselgångar som ständigt täpps igen/blir lock och behöver spolas av, annars gör det så sjukt ont att jag halvt dör. Tydligen är det något som många gravida drabbas av särskilt sommartid då det är varmt och fuktigt i luften.. aldrig hört någon innan iaf förutom mig.. men jag klagar inte på denna graviditetssympton, har ju sluppit det mesta andra (foglossning/illamående/ryggon etc).
Efter öronläkaren åkte jag en sväng till Lidingö centrum och tog en smoothie i solen. Gick även in på HM och köpte en saltvattensspray till håret och samtidigt passade jag på att kolla lite i babyavdelningen, hittade en jättesöt brun pyjamas med vita ränder samt tiger på som bebisen prompt ville ha :) Kom på att det är det första (!) plagget jag köpt till bebis på HM, galet! Spanade även in Uggs-inspirerade stövlarna i strl 16-17 i beige eller brunt till bebis där men hittade inga, attans. Får kolla någon annan HM. Köpte även lite te i tehuset Java som jag måste provsmaka ikväll..
Väntar på att Niklas ska komma hem nu så vi kan ta en liten fredasfika, kanelbullar och rabarberpaj samt kaffe, som jag varit sugen på hela eftermiddagen.. Kom hem NU! Ikväll blir det spenatpaj till middag! Mums!
Trevlig helg alla!

Inga kommentarer: