torsdag, augusti 27, 2009

Hui ui!

Torsdagkväll, och jag är helt klar kaputt för denna veckan nu.. tänkte ta ledigt imon men får ta en halvdag på jobbet iaf! Så slipper man stressa så mkt på måndag sen.. Imon förmiddag ska jag iaf till öronläkaren och se vad han säger om min spruckna trumhinna, ikväll har det gjort så sjukt ont så jag inte riktigt vet hur jag ska handskas med det, kortisondroppar hjälper men dom får man tydligen inte ta just om det är hål i trumhinnan, fan, måste nog ta en halv pipett ikväll ändå, så jag kan sova inatt iaf.
Annars har det varit en fullt späckad vecka med spec MVC i tisdags, fick se lilla bebisen på UL igen och det mättes, följer sin kurva till punkt o pricka, hade till o med vuxit 1,5 procent över sin kurva.. vilket är bra då han låg lite på nederkant i kurvan sist, vägde 1 445 g nu och BM tyckte det var superbra. Låg även i en ctg-maskin och fick en kurva på bebisens hjärtaktivitet samt mina ev sammandragningar (men var inga såklart än), bebisen sparkade som tok på magen och jag kunde inte hålla mig för skratt under kontrollen då magen hoppade och studsade från sida till sida. BM sa att denna bebis får vi springa efter sen! :) På onsdag var det besök hos min ordinarie BM på Lidingö, blodtryck (100/70 som alltid), järn och hjärtslag kontrollerades. Allt såg bra ut, som vanligt :)
Och ikväll var det dags att åka tillbaka till
Danderyds sjukhus och gå på föreläsning om förlossning. Det var sådär intressant, det första iaf, som mest handlade om vaginal förlossning och smärtlindringar, inget intressant för mig. Men del 2 handlade om eftervård, när barnet var fött. Det var mkt bättre, det är ju sånt man vill veta allt av, hur man ammar, vad som händer på BB och första tiden hemma. Åh, nu längtar vi ÄNNU mer efter våran bebis och är helt ivriga här hemma! Inte långt kvar, otroligt! :)
Och imon ja, öronen.. suck! I helgen blir det lugnt om jag får välja, tvätt på lördag iofs, vi tänkte börja tvätta lite lakan och kläder för bebis.. lika bra att börja lite smått nu.. :)
Gäsp! Klockan är halv 10 och jag längtar efter att få bädda ner mig i sängen nu.. ååh skönt. Snark!

2 kommentarer:

Tyti sa...

Så det blir en han!?

Mirja sa...

Så kan det vara, men säkert kan jag inte säga förräns vi med egna ögon får se :)