torsdag, maj 25, 2006

målardagen

Idag har ju alla ledigt! Sjukt skönt. Direkt på morgonen tog vi bilen till IKEA och Bauhaus. På IKEA hittade vi allt möjligt, bambupersienn, källsorteringshinkar, kastrull, matlådor, krokar, tavellist, handdukar, spaghettislev, litermått, tyg, tygsax, måttband, etc. På Bauhaus köpte vi målarsaker. Har nu dragit ner tapeterna från hallen, spacklat och väntar på att slipa.. Sen ska vi måla hallen i en underbar mattgrön nyans..
förebild:

Efterbild kommer senare.

Men under tiden kan ni skåda min vackra orkidé jag var tvungen att få med mig hem från Bauhas idag. Min första egna... söt!



Skönt med ledigt imon oxå.. Jag och Martin åker ner till skåne imonbitti och stannar där till söndag. Skönt med en liten tripp till söder. Hoppas jag hinner åka ner o shoppa lite i Malmö och träffa Veronica i Lund oxå.

Ciao bellos

1 kommentar:

Linnéa sa...

Hej hej, vad kul att du gjorde ett litet avstamp och berättade att du läser..:) Jag kommer nu läsa din blogg oxå, älskar att läsa olika bloggar, lite snokvarning på mig med..:) hade t superbra!