torsdag, maj 18, 2006

omstruktur


Mycket som händer på avdelningen på jobbet. Vår teamledare slutar 15 juni och vi får ny teamledare, men samtidigt går teamledaren på ICA Nära på mammaledighet och behövde en vikarie. Det vikariatet fick vår (på Kvantum) mest organiserade och strukturerade produktionsledare, och detta betyder att vi får in en ny produktionsledare i samma veva som den nya teamledaren börjar. Vår översta chef, dvs vår chefs (teamledarens) chef (jo jag vet, ICA är det mest hierarkiska företaget ever) tycker riktigt synd om oss i kvantumgruppen. Men han lovade att vara lite extra ödmjuk och mindre "högchef" mot oss.. mer som vår teamledare som slutar.. Han e rolig han Jocke.. Kul iaf att Ann fick DM jobbet på Svenska Mässan (hehe, hon kanske får bossa lite över min bror i framtiden) och att Åsa fick Vivekas mammavik. Kul och grattis till alla. Alla vi på avdelningen väntar spänt på vem som tar över Ann och Åsa på Kvantum nu. Nära blev jätteglada att dom fick Åsa iaf. Vi blev ledsna över att förlora henne, särskilt Christoffer tror jag (han är duktigast på organiserad kaos som Åsa ändå hade stenkoll på).
Lite mer jobbsnack. Idag blev våra väggar utflyttade så vi fick massa nya kvadrater till vårt förfogande. Planen är att produktionsledarna ska sitta samlat och vi originalare samlat för sig (nu sitter vi huller om buller). Kanske får vi flytta runt lite imon.. om vi jobbar undan duktigt alla jobb först. Tråkigt bara att vi har rätt panik över nästa vecka då vi bara har 3 dar på oss att göra allt till skillnad på vanliga 5 dagar. På onsdag ska all reklam till tryck! och sen ska vi vara lediga på fredag om vi är snälla... hoppas hoppas.
För isåfall ska jag o Martin måla om i vår hall tors och sen åka till skåne redan på fredagen. Hur bra som helst, fira Britta på morsdag. Min mamma firade vi redan förra helgen.
Jag och martin ska även beställa hit en mäklare för gratis prisutvärdering av lägenheten, en sunkig etta här på gatan blev såld för massa mer pengar än vad vi betalade för vår så det ska bli kul om vår lägenhet oxå gått upp (fast vi fick ju vår mkt billigt då det var privat affär).

Nu pallar jag inte skriva mer, ska busa lite med Tom och skratta åt alla semifinalisterna på Eurovision song contest nu.. höhöh!

Inga kommentarer: