söndag, april 23, 2006

oh my.

Nu är jag 25. Känns bra! Jag kan nog tänka mig att kalla mig för 25 härdanefter. Gör inte ont i magen på något sätt som jag hade kunnat föreställa mig.

Kvällen flöt på bra, början var det mkt familjekänsla och mingel i det hela. Försnacks och fördrink följdes av lite mat och efter detta kaffe och tårta (tack mamma). Sen begav sig större delen av min familj samt några vänner. Men vi blev en liten tapper skara kvar och tog fram sprit och öl och groggvirke av alla dess slag, snacks och massa godis (eller iaf det som blev kvar efter mina monsterbrorssöner). Satt väl där och snackade ditten och datten till halv 4 iaf. Vid hemgång lyckades både jag och Martin glömma bort lokalnyckeln helt.. slarvpelligt.
Vi blev utelåsta men insåg att vi inte kunde göra nåt på natten iaf o väntade på att Adams, Jennis och Antes taxi kom. Så gick jag, Ella och Martin till lägenheten för att sova.. trodde vi..
Vi kom överhuvudtaget inte in! Fredde hade fått våra nycklar för att gå o lägga sig tidigare. Han vaknade på varken hans mobilsignal, porttelefon eller hemnumret när vi försökte ringa och be han öppna portlåsen där nere. Nepps, vi huttrade där i närmare en timme tills vi insåg att vi MÅSTE komma in och värma oss. Vi ringde mamsen och bad henne komma och hämta oss, samtidigt möttes vi av tidningsgubben. Han släppte in oss. Gudomliga människa. tackar fortf.
Idag har vi alla vart bakis och mest sovit tills nu. Ella gick precis.
Nu är det gais-mff på teve och sen blir det grillmat hos Arto och Petra. Skönt för jag tror inte nån av mig, Martin eller Fredde känner för att börja kocka mat.
Nu ett litet tack för igår.
Tack Hanna, Conny, Heidi, Pasi, Marcus, Eric, Arto, Petra, Sebastian, mamsen, Fredde, Martin, Ante, Veronica, Mia, Annu, Patrik, Adam, Jenni och Ella som gjorde min kväll till ett mycket trevligt minne.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Först och främst ska börja med att tacka dig för en mycket trevlig kväll! God mat o tårta! =) Och framförallt var det kul att träffa alla! Hehe... Spännande nattäventyr ni råkade ut för förresten... Hur har det gått med nyckeln till lokalen? Fått det löst ännu? Än en gång, TACK! Kramis

Mirja sa...

Nycklen till lokalen fixade vi inte, vi ska dit imon och kolla om de har extranycklar på panncentralen (där vi hämtade nycklarna) och städa där imonbitti ist... suck. Tack själv att ni kom. Tusen tack för presenten, jätteglad! kramar