söndag, april 02, 2006

rensa rensade rensat

Oj va jag har rensat bland mitt smink idag. Slängde säkert 20 ögonskuggor o nästan lika många läppglanser.. vill inte ens tänka på hur gamla vissa var.. urk.
Men nu är min sminklåda helt perfekt. Bara saker jag störtgillar i den nu, allt annat försvann (såna halvdana ögonskuggor som man bara haft där tidigare för att ifall man får för sig o använda det ngn i framtiden).
Slängde även gamla foundations och pudrar och 2 rouge som jag inte gillar längre.
Men efter allt släng kom jag på nya saker jag behöver komplettera med. En ny underlagskräm-clinique almost makeup (perfekt mellanting mellan foundation och färgad dagkräm), nya borstar, concealer. Sen är jag jättenöjd. Har förnyat halva mitt smink nu under de senaste veckorna känns det som, riktig vårstädning.
Nu är det uppdaterat och fräscht igen i min fina fina rosa låda...

Jag har fått komplimanger (?) i veckan. 2 likadana nästan. Vad fräsch du ser ut, har du solat?
Då kände jag att jag lyckats med att inte se sminkad (det som jag o stina dividerade om i fredags) men bara fräsch ut (ger mest creds till min nya Avon krämrouge).

Inga kommentarer: