torsdag, september 24, 2009

ännu en underbar morgon

Vaknade och gick upp strax efter att Niklas tog sig iväg till jobbet imorse, så trist att bli ensam kvar i sängen... jag såg massa solstrålar genom persiennen och bestämde mig för ännu en bra dag! Lite av dagens todos: tvätta resten av babykläderna och börja packa bb-väskan. Sortera strumpor som tvättades i förgår som helt säkert är torra nu :) Brygga lite kaffe och ta fram bullar att ta med ut i solen på en promenad till havet. Sitta där en stund och fika och läsa bok/tidningar. Kolla på några vänner-avsnitt och äta lunch. Diska. Ungefär sådär. Ta dagen lite som den kommer. Idag ska jag iaf inte flänga och åka iväg nåt som jag gjort hela veckan hittils.

Igår var en bra dag. Jag kunde ju såklart inte låta bli en liten shoppingrunda innan jag skulle hem till Eva på söder. Jag köpte ny rengöring, ansiktskräm och foundation (helt underbar) från Dermalogica. På HM hittade jag babymössor, såna för nyfödd, kom på att vi inte hade några. Köpte även en amningstopp, jättesnygg, vit/blårandig. Och inte en dag försent, fick även med mig 2 par gravidstrumpbyxor, så som jag plågats av skavande strumpbyxor/leggins senaste veckorna men inte fått tummen ur att köpa nya som är mer anpassade för stor mage. Visst, nu blir det ju inte så att jag hinner få så jättemycket användning av dessa nya eftersom det bara är 3 veckor kvar, men ändå! Skönt. Kan ju säkert använda dom i början efter snittet också, har en känsla av att skavande strumpisar inte är så mysigt då heller :) Vad hittade jag mer? Hmm, ett halsband från ur och penn! Och sen var klockan 17:23 typ och jag kom på att jag började få lite bråttom om jag skulle hinna till Mariatorget till kl 17:30. Men jag hann, värsta flytet med tunnelbanan! Jiho! Men oj vad jag inte saknat tunnelbaneträngslet de senaste veckorna jag bojkottat det, så mkt underbararare att ta bilen!

Hoppas ni alla får en underbar dag denna vackra torsdag. Lovely!

Inga kommentarer: