tisdag, september 08, 2009

fanta fanta fanta

...är så jäkla sugen på fanta så jag inte står ut med mig själv. Vi har zingo hemma men det är inte samma sak! Jääla skit! Väntar på spenat och fetaost pajen i ugnen nu, den är nog klar om 10 min. Mums..

Idag var jag hos spec MVC i Danderyd. Talade med en läkare ang kejsarsnitt. :) Så spännande. Datumet håller jag hemligt ett tag till! Känns som jag behöver smälta och hålla det inom närmsta kretsen lite till tills polletten trillar ner och jag faktiskt inser det stora som faktiskt är på väg att hända! Det är så sjukt obeskrivbar känsla det här.. att jag redan nu vet när jag får hålla om mitt förstfödda barn allra första gången, få känna på en nyfödd bebis och gråta massa lyckotårar med Niklas brevid mig!

BM gjorde en liten ctg-kurva och förundrades under hela tiden vilket liv det var i magen, för mig var det ju en helt vanlig sparkstund och jag frågade om hon tyckte det sparkade mer än "vanligt" (hon om någon borde ju veta och ha något att jämföra med) och hon skrattade och sa bara att vi nog kommer att ha fullt upp med detta lilla liv. Och hon log och var nöjd. Berättade vilket fantastiskt nytt liv som väntar oss. Ja tack, vi längtar!


Bebis sparkar och tycker det är hög tid för mat nu! Lika bra att lyda, jag tror att det faktiskt är klart! :)

2 kommentarer:

Annika sa...

Hur går der för dej Mirja?Snart dags=)

Mirja sa...

det går bra :) japps, snart är det dags! galet spännande!! hihi