onsdag, september 30, 2009

härliga hösten

Äntligen har hösten kommit, nära nollgradigt på natten och runt 10 grader på dagen och strålande solsken! Det är det bästa jag vet! Jag mår så bra, särskilt nu i detta gravida tillstånd av kallare väder. Jag har svettats och klagat över värmen hela sommaren känns det som. Inte alls varit vän med värmen iår. Men nu, åååh, vilken befrielse att få känna på den krispiga fräscha höstluften! Mysigt att få vira in sig i sjalar och varmare jackor. Jag träffade Matilda, kollega på jobbet som också är mammaledig nu, med Edvin, idag och vi började med två st latte var (mkt goda) på hennes balkong, var jättesoligt så det värmde lagom. Sen gick vi en promenad till hötorget och jag storshoppade på Kicks i PUB-huset, sen fortsatte vi mot Åhlens och där hittade jag världens mysigaste puderrosa jacka från Odd Molly, den går i stort sett att knäppa fortfarande. Den är helt underbar! Blev blixtkär och kunde bara inte lämna den i affären. Den kommer bli min bästa vän i höst och vinter nu. Jag kommer känna mig så söt i den :)

Oj, nu är klockan dags för veckans avsnitt av True Blood. Helt fantastisk serie! :)

2 kommentarer:

Annika sa...

vad mysigt,de är bara bäsen som saknas=)
När skulle ni flytta?

Lycka till med allt och sköt om er!kram

Mirja sa...

Nä blir inget flytt, det kändes inte helt 100 med huset ändå, så vi tar nya tag till nästa vår/sommar igen! :)