söndag, oktober 04, 2009

gipsmage i v37

Idag gick vi in i v.37, dagen till ära gjorde vi en gipsgjutning av magen. Höll på att tappa stubinen flera gånger under gipsandet, det var ju såå kladdigt, jag hade ju en föreställning om hur jag villa ha det och med perfekt jämt på ytan, inga skavanker och Niklas klagade på att han inte kunde, att han gjorde sitt bästa, jag var som värsta bitchen, men insåg sen att jag var löjlig och bara skrattade åt hela cirkusen sen. Vi fixade kanterna sen efteråt och slätade till den. Det blev en jättesöt mage. Eventuellt ska vi spraya ytan med guld-eller pärlemofärg sen för att det ska få lite mer liv och lyster. Och kanske ett sött silkesband under brösten. Får se! :)


1. Vi försökte ta bild på oss och magen men gick inte så bra, man ser iaf min nya frisyr (utväxten borta, tadaa), efter frisörbesöket i torsdags.
2. Jag försökte posa och se lite glad ut efter värsta gipskaoset i badrummet. Jäklar i min låda vad kladdigt och dammigt det blev på golvet sen. Jag fick hoppa in i duschen på en gång och Niklas fick skura golvet!
3-4. Niklas ville posa med dagens magbild :)

5 kommentarer:

jeanette sa...

Hej hej! Superfin blev magen juh.. :-) Jag vill oxå göra men det verkar ju kladdigt och lite bökigt som du skrev.. Använde ni 1 sån förpackning från apoteket eller två?
Kanonfin iallafall :-)
/jeanette

Mirja sa...

Tack :) Haha, jo jobbigt med kladdet men det var det värt! Jag köpte 2 såna paket med 6 st i varje. Vi använde 7 rullar, och sen justerade jag kanter med en rulle till efteråt så 8 rullar sammanlagt. Jag tycker du också ska göra en gipsmage!

Tant grön sa...

Hihihi vad festlig du ser ut Mirja. Tänk vad kul att ha sen efter att bebben har kommit ut och du sen har glömt hur stor du var, då är det bara till att hålla avgjutningen framför dig ;) Magen klär Niklas med ;) kram

Linnéa sa...

jag sätter upp hela håret och börjar underifrån. Drar ut testar som jag våfflar och fortsätter uppåt. När det är en jämn tofs med hår från alla sidor kvar släpper jag ut den så det håret döljer våfflorna.

gipsmagen blev ¨å fin! jag tänkte göra en men det blev aldrig av tyvärr..

Therese sa...

Vad fint det blev =)
en sån hade jag också velat ha. Som sagt ,kul o ha sen när bbben ä'r ute och jämföra med, hihi
Kramar