torsdag, oktober 29, 2009

gnälldag

Ohh, idag har Silas verkligen tagit all min vakna stund, han bökade runt redan vid 7-tiden, när Niklas åkte till jobbet.. Men efter lite amning fick jag honom att sova lite till (dock vaknade vi senare av att ett blombud frenetiskt ringde på dörrklockan, andra blombudet från Niklas jobb nu).. Men under hela dagen har han varit jättemammig och varit nöjd så länge han fått vara i min famn, men så fort jag försökt lägga ner honom själv så har han visat sitt missnöje.. så min frukost och lunch fick jag bara slänga i mig under tiden som han bara skrek, tur att det går på några minuter att slänga i sig mat i sig själv iaf.. Och sen har dagen varit mest så, så länge han fått vara hos mig har han varit lugn.. vi vilade en stund också, då sov han jättegott på min mage... Sen när Niklas kom hem vid 18-tiden så blev Silas jättelugn och snäll helt plötsligt.. han satt jättesnällt i sin babysitter i hela 20 min, sen fick jag dåligt samvete (vet inte riktigt hur länge de får sitta i en babysitter som så små) och tog upp honom istället. Eftersom det var så mkt skrik och bök på dagen så var det ju givetvis jättemysigt att sova med pappa hela kvällen sen.. Jag är väldigt orolig att vi kommer ha en mycket pigg bebis i sängen i natt..


Såhär har grabbarna i familjen spenderat sin torsdagkväll (måttligt roade av mammas val av teveprogram under tiden).

1 kommentar:

Jenni sa...

vilken underbart fin bild!!!